Prima pagină > Uncategorized > Ce inseamna sa fii responsabil?

Ce inseamna sa fii responsabil?

4 Ianuarie 2012

Stau si ma intreb ce inseamna acest cuvant numit Responsabilitate.Care este esenta lui?Iar raspunsurile nu inceteaza sa apara.A fi responsabil inseamna a fi constient ca  tot ce ti se intampla in viata bine sau rau  sta in puterea ta.Iar cand spun asta, sunt foarte multi cei care vin cu replici de genul: „Bun.Daca sta in puterea noastra sa avem o viata mai buna sau mai rea decat ceilalti, atunci unde este Dumnezeu , Cel despre care se spune ca a creat tot ce vedem astazi, inclusiv pe noi?In puterea Lui ce mai sta?”

Dumnezeu ne-a creat dar ne-a dat liberul arbitru.Avem dreptul la propriile noastre alegeri.Viata este compusa din alegeri.Tu alegi sa fii un criminal, precum tot tu alegi sa fii un artist.Tu alegi sa gandesti ca un om sarac, dar tot tu alegi sa gandesti ca un milionar.Tu esti responsabil de ceea ce ti se intampla astazi.

In aceste zile prezente ale secolului XXI, observ foarte multi oameni care isi plang de mila pentru soarta lor, oameni ce refuza sa priveasca realitatea, ce nu accepta adevarul de sub ochii lor, dar  eu cred cu disperare ca daca ar accepta faptul ca sunt responsabili, ar fi capabili sa-si constientizeze problemele, iar in felul acesta sa si le rezolve.Acest articol as vrea sa il citeasca in primul rand mama mea, fiindca si ea este una din persoanele care atunci cand apare o problema, prima pe care da vina este viata, soarta, ghinionul, parintii orice altceva numai alegerile ei nu sunt semnificative pentru ceea ce a obtinut pana acum.

Uitati-va la plante,pomi, iarba, mare, ocean, pasari, animale..ati vazut vreodata o astfel de fiinta sa isi planga de mila?Nu.Daca acel animal mult mai neajutorat decat omul reuseste sa isi traiasca viata in mijlocul pericolelor, afara, in necunoscut, si nu doar ca o traieste ci lupta neincetat, de ce noi nu putem sa luam exemplu de la el, de ce sa nu traim si noi ca niste invingatori?De ce nu luptam cu viata si ajungem sa ne aruncam de la al zecelea etaj, ajungem sa ne spanzuram de primul copac doar pentru ca „el/ea m-a parasit”.

De ce nu luptam in aceasta jungla numita viata, de ce nu insistam sa aflam pentru ce am fost trimisi, care este scopul nostru pe acest  pamant pentru a-l indeplini si apoi a pleca mai departe in calatoria noastra?Viata este atat de simpla.Noi am complicat-o foarte mult.Am complicat-o atat de mult incat acum traim intr-un haos.Un haos unde ne este tot mai greu sa ne descoperim menirea.

Pentru anul acesta 2012,eu mi-am propus sa invat mai mult de la lucrurile simple, sa le observ mai mult cum traiesc ele, sa accept cu seninatate ceea ce vine bun sau rau in viata mea,sa traiesc clipa mai intens si mai des decat am facut-o pana acum.Sa ma bucur intens atunci cand viata imi ofera aceasta ocazie si sa sufar profund atunci cand este inevitabil.Iar atunci cand apar problemele sa le accept si sa ma zbat sa le gasesc solutii,pentru ca nu exista problema fara solutie.

Asta inseamna responsabilitate!

