Prima pagină > Uncategorized > Este dezvoltarea personala o cheie spre succes?

Este dezvoltarea personala o cheie spre succes?

In urma lansarii site-ului de dezvoltare personala numit succes personal, am avut placerea sa fiu intampinata de una dintre initiativele celor care l-au lansat.

Cum nu prea obisnuiesc sa particip la orice concurs, se pare ca acesta m-a atras, inca de cand am rasfoit temele puse la dispozitia participantilor.

Este dezvoltarea personala o cheie spre succes?

Din tot ce am experimentat pana acum, eu nu as compara dezvoltarea personala cu o cheie ci mai degraba cu o usa deschisa direct spre succes. De ce spun asta?

N-am sa vorbesc din cartile citite de mine pana acum, nici din site-urile lui Pera Novacovici (care apropo, a fost primul lider pe nisa asta, descoperit de mine), si nici din trainingurile, seminariile si cursurile la care am participat pana acum. Am sa vorbesc din experienta mea personala. Am sa-ti fragmentez cateva capitole din viata mea, pentru a intelege cat de importanta e dezvoltarea personala in succesul pe care vrei sa-l obtii in viata ta.

Pana sa descopar ca dezvoltarea personalitatii mele imi va aduce cele mai mari succese pe plan relational, financiar, cariera, familie, viata sociala, eram o adolescenta care se confrunta cu probleme comune. Nu intelegeam de ce trebuie sa aleg un liceu cu profil tehnic, cand eu eram pasionata de arta..arta scrisului..care am descoperit ca e o pasiune fierbinte a mea, abia dupa ce am terminat liceul si dupa ce am lucrat un an ca agent de vanzari, intr-un final, urmand sa-mi dau demisia.

Dar pe cand eram o domnita de 16 ani, habar nu aveam cine sunt, ce-mi place sa fac si la ce sunt eu foarte buna. Dar stiam ca nu-mi doresc sa fac multa matematica si economie. Totusi m-am avantat in acest liceu, de dragul parintilor, care m-au invatat frumos, ca ce spun ei e important si o sa-mi prinda bine in viata.

Cine eram eu sa decid? Pe atunci ma consideram o nulitate, nici nu stiam sa definesc termenul „personalitate”.

Cum era de asteptat, problemele au tot aparut pe perioada liceului. Au aparut si nenumarate voci care-mi spuneau ce e bine sa fac, cum e bine sa ma comport, ce drum sa aleg, x=y dar si x≠y, ceea ce a generat un conflict puternic in interiorul meu. Un conflict atat de adanc, incat, intr-o zi m-a determinat sa dau mute vocilor din cap (vocile celorlalti), sa accesez Google si sa tastez „cum sa aflu ce-mi place”, „cum aleg ce vreau cu adevarat”, „cum sa ma cunosc mai bine”.

Primele articole si site-uri au fost cele ale lui Pera, Andreea Papp si Avantajlastart. Am inceput sa citesc insetata, deoarece era prima data cand descoperisem ceva diferit de mesajele repetate si impregnate de cei pe care ii iubeam.

„Stai cu tine. Asculta-ti doar vocea ta si goleste cosul plin cu gunoi aruncat de altii. Ce crezi tu e important..Iti doresti bani, relatii, copii etc? Nu mai sta pe ganduri si fa-i! Nimeni nu poate sa te impiedice sa reusesti in viata, daca tu vrei cu adevarat sa reusesti…Iubeste-te!”

si fraza care m-a facut sa-mi dea lacrimile si a produs o schimbare in mine si in propria viata a fost: „Alege sa gresesti ori de cate ori ai ocazia. Fara frica, greseste, pana cand judecatile, criticile celorlalti au fost atat de multe incat te-ai obisnuit cu ele si au reusit sa te antreneze pentru a fi mai bun, pentru a face tot ce ti-au zis ei ca nu poti face.”

Cu ajutorul articolelor de dezvoltare personala,al cursurilor si trainingurilor urmate, pusul in practica a ceea ce citeam si mi se preda la cursuri, usor-usor, credintele mele s-au schimbat, gandurile negre au devenit tot mai putin prezente. Descoperisem ca actiunea este mai importanta decat gandirea si interpretarea, iar procesul este mai important decat rezultatul.

Deciziile s-au schimbat si ele, iar oportunitatile isi faceau aparitia. Oamenii noi aveau sa intre in viata mea, oameni interesanti si fiecare ma invata ceva. Acum vad viata cu totul diferit si ma simt puternica in interior. Stiu cine sunt, stiu ce-mi place sa fac, stiu ce e bine sa aleg si sunt convinsa ca alegerile pe care le fac sunt cele corecte.

Daca cineva din exterior vine si imi da o palma, ma jigneste, ma tradeaza, ma subestimeaza sau mai incearca sa-mi implanteze o frustrare de-a lui, nu ma mai atinge. Pentru ca sunt in contact cu mine, am invatat sa-mi dau valoare mie. Asta face dezvoltarea personala. Asta e usa spre succes. Da-ti valoare si oamenii ti-o vor confirma.

Cand vei invata sa privesti viata din interior catre exterior, atunci vei considera ca esti un om de succes. Si asta te invata dezvoltarea personala. Prima ei lectie este Tu esti important!

Ca sa nu inchei intr-o nota filozofica, pentru ca stiu ca vrei rezultate concrete, vreau sa-ti spun ca de curand, mi-am dat demisia de la un job, ce-mi aducea enorme beneficii financiare. In ciuda acestor beneficii, am avut puterea sa ma aleg pe mine, in locul banilor. Da, da…pe „vremurile astea de criza cand totul e greu. Cum sa-ti dai demisia? Esti nebuna? Si ce faci? Acu’ te-ai gasit si tu? Zi mersi, altii le-ar pupa picioarele sefilor sa castige cat ai tu.”

Acum, mi-am directionat atentia spre dezvoltarea mea, pentru ca am vazut ca-mi aduce cele mai mari avantaje. Am ales sa fac ce-mi place si au aparut oamenii care sa ma propulseze spre inaltimi. M-am implicat in mai multe proiecte, iar cel mai important e ca acum ma simt echilibrata, multumita si mandra de mine, fericita si cu o dorinta arzatoare de a ma dezvolta tot mai mult..

Asa ca pentru cine crede ca dezvoltarea personala e o metoda de a spala creiere, eu zic sa intre in spalatorie cu incredere, pentru ca vor iesi de-acolo curati si sclipind de stralucire.:-)).

  1. Petrica
    22 Septembrie 2012 la 17:31

    E si meritul ei…doar lucreaza in bransa…:) Bravo tie , tot inainte

  2. Unu
    22 Iunie 2012 la 14:51

    Chiar ai talent la scris, apreciez, ai scris frumos si ai scris tu si cu tine despre tine, bravo ! poate vorbim vreodata

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

