Prima pagină > Uncategorized > Fumatul, un rau necesar in viata (1)

Fumatul, un rau necesar in viata (1)

Astazi as vrea sa abordez o tema noua si mai putin obisnuita. O tema pe care nu ai ocazia sa o gasesti pe prea multe dintre site-urile de dezvoltare personala.

Exista mai multe tipuri de fumatori

Nu va voi spune care sunt cauzele psihice profunde, pentru care unii oameni devin dependenti de nicotina, o viata intreaga. Nu le voi spune pentru ca nu m-a preocupat acest subiect indeajuns de mult, incat sa citesc carti de psihologie si sa studiez mai amanuntit problema.

Dar cum pentru voi, cititorii mei (unii dintre voi) este un subiect important, am rezervat o parte din timpul meu, pentru a cerceta subiectul, atat cat sa va pot raspunde la intrebarile de baza, pe care vi le puneti uneori, cu privire la fumat.

Pentru multi dintre voi ” sa fumati” reprezinta o parte din propria fiinta. Aveti iluzia ca nu ati putea exista daca nu fumati dupa 2-3 zile de abstinenta.

Mai mult, exista fumatori, care considera ca acest gest, intruchipeaza propria lor fiinta. Sunt atat de dependenti, incat ar prefera sa renunte la hrana si la orice altceva, numai sa nu fie nevoiti sa renunte la tigari. Dar acestia sunt acei oameni, care se afla in faza cea mai avansata posibila, cand vine vorba de dependenta de nicotina.

Exista oameni care fumeaza din cand in cand, care simt nevoia ca la o petrecere sau intr-un mediu unde se fumeaza intens, sa-si mai aprinda si ei cate o tigara. Si acestia tot fumatori sau dependenti de nicotina sunt, numai ca aflati pe o treapta mai jos.

Ei nu-si recunosc dependenta, deoarece au un motiv logic si puternic, ce le sustine aceasta credinta. Suntem experti in a ne gasi scuze  si a ne minti pe noi insine.

De obicei, acesti oameni vor spune „Eu nu fumez ca el de dimineata pana seara, la orice pauza de masa sau cafea. Eu azi daca vreau fumez, daca nu, nu. Deci nu sunt fumator sau dependent.”

Exclus. Esti fumator, dar numai ca la un nivel mai scazut decat altii.

Dependenti de nicotina sau de gestul fumatului?

La cursul de public speaking, la care am fost de curand si de care v-am povestit, un participant care cercetase problema mai mult decat mine, spunea ca fumatul nu implica neaparat o dependenta de substante ci mai degraba dependenta de gestul pe care il facem atunci cand fumam.

Spunea ca atunci cand fumezi, nu substanta este cea care ne calmeaza ci faptul ca inspiram- expiram din acel bat de tutun.

Acum nu contrazic si nu confirm ceea ce spunea acel participant, pentru ca asa cum am spus mai sus, nu am cunostinte solide, care sa-mi sustina afirmatiile.

Daca voi cunoasteti mai multe despre acest subiect, va invit sa impartasiti cu noi mai multe informatii, folosindu-va de comentarii.

Pana atunci eu am sa mai cercetez si am sa revin cu noi informatii despre acest subiect. In articolele viitoare vom raspunde la intrebari ca : Ce inseamna sa fumezi? Ce satisfactii primesti? Ce riscuri implica? Are rost sa continui sa fumezi? Ce iti trebuie ca sa lasi tigarile pentru totdeauna? Si multe alte intrebari pe care ni le adresam frecvent.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

